Ekstrakt af

Reading Piece #74 - Virtuelle skulpturer uden fysisk masse

Læs den fulde Reading Piece

Skulptørerne bliver fremtidens store kunstproducenter. Evnen til at levere flerdimensionel kvalitativ og kreativ baseret inspiration til hjemmene på en prisplatform, der er overskuelig, vil fange de store massers fantasi og behov.
Levering bestilles til et bestemt koordinatpunkt i huset, og på det punkt vil skulpturer materialisere sig. Kunstnere er blevet feterede ekvilibrister, der alene sidder på evnen til at skabe kunstindhold til de enkelte hjem. Størrelsen på efterspørgslen muliggør, at fremtidens merværdi i kunst skabes og forankres hos kunstneren selv frem for hos dem, der har købt kunsten.
Som følge af den udvikling, hvor muligheden for at placere reklamer kompliceres stadigt mere af forandrede forbrugsvaner indenfor elektroniske underholdningsmedier, vil producenter og leverandører af produkter i stigende grad inddrage kunstværker som en del af det at placere deres produkter i forbrugernes bevidsthed.
Meget ny kunst udspringer af ny teknologi og nye måder at levere og anskue kunsten på. Små nicher vil samles omkring kunstnere, der producerer i "gamle formater" såsom olie på lærred og andre traditionelle teknikker.
Da teknologiudviklingen er hurtig og som sådan bliver en del af den nye kunst, vil den interesse og de muligheder, der åbner sig op for netop at bruge den nye teknologi kunstnerisk og anderledes hurtigt finde gehør hos brugerne, hvilket afgørende reducerer det tidsspring, som i tidligere tid kunne forudses mellem kunstens skabelse og omgivelsernes evne til at forstå den.

Tekst

Tilmeld dig Bookcast
Læs den fulde Reading Pieces

Lyd

Tilmeld dig Podcast
Lyd til podcastversion her



Skulptørerne bliver fremtidens store kunstproducenter. Evnen til at levere flerdimensionel kvalitativ og kreativ baseret inspiration til hjemmene på en prisplatform, der er overskuelig, vil fange de store massers fantasi og behov.
Levering bestilles til et bestemt koordinatpunkt i huset, og på det punkt vil skulpturer materialisere sig. Kunstnere er blevet feterede ekvilibrister, der alene sidder på evnen til at skabe kunstindhold til de enkelte hjem. Størrelsen på efterspørgslen muliggør, at fremtidens merværdi i kunst skabes og forankres hos kunstneren selv frem for hos dem, der har købt kunsten.
Som følge af den udvikling, hvor muligheden for at placere reklamer kompliceres stadigt mere af forandrede forbrugsvaner indenfor elektroniske underholdningsmedier, vil producenter og leverandører af produkter i stigende grad inddrage kunstværker som en del af det at placere deres produkter i forbrugernes bevidsthed.
Meget ny kunst udspringer af ny teknologi og nye måder at levere og anskue kunsten på. Små nicher vil samles omkring kunstnere, der producerer i "gamle formater" såsom olie på lærred og andre traditionelle teknikker.
Da teknologiudviklingen er hurtig og som sådan bliver en del af den nye kunst, vil den interesse og de muligheder, der åbner sig op for netop at bruge den nye teknologi kunstnerisk og anderledes hurtigt finde gehør hos brugerne, hvilket afgørende reducerer det tidsspring, som i tidligere tid kunne forudses mellem kunstens skabelse og omgivelsernes evne til at forstå den.