Fremtidens kunst samles ikke, men forbruges.. hvorfor man kan forvente, at formatet bliver noget anderledes.
Tidligere tids prioritering med billedkunst som oliemalerier på lærreder og i rammer havde udgangspunkt i, at netop dette format var afgørende for forventningen til kunstens omsættelighed.
Behovet for kunst og det massemarked, der åbner sig, tillader den enkelte kunstner at frigøre sig fra tidligere tids galleridominerede "distributionskanal," og kunsten vil heller ikke blive leveret af indholdsleverandører, som vi ser det indenfor mediebranchen.
Det store forbrug opstår ved brugernes direkte kontakt med kunstneren, der tillader et hjem at modtage digital fremføring af digitale kunstværker, som leveres direkte til brugeren til visning på væg, loft, gulv eller via skærm. På den vis vil kunstværker være i stadig forandring og dynamik og afspejle tidens rastløshed. Et bevægeligt, dynamisk og tidsafstemt kunstværk, hvor hver kunstner har sit tema, sin metode og sin genkendelige form.
I ny tid er kunstens marked globalt og direkte. Der vil komme prestige i at have "art stream" fra en bestemt kunstner.